רשימת הרצאות לחדרי מורים

 
רשימת הרצאות לחדרי מורים


פוטנציאל - השתלמויות והרצאות

אם אתם דואגים מדוע התלמידים שלכם... עם בעיות משמעת מגיעים להישגים לימודים נמוכים, מרבים בהתפרצויות זעם, לא מקבלים סמכות, חל שינוי בהתנהגותם.
 
יש מה לעשות!
 
אנו במרכז פוטנציאל הצבנו לעצמנו יעד - לסייע לתלמידים, הורים ולצוות החינוכי במתן מענה לקשיי למידה ותפקוד (מצוקה ומשבר). המרכז הוקם מתוך רצון לתת תקווה וכלים להתמודדות יעילה ותומכת עם קשיים ומשברים הפוקדים את הילדים. אנו מצעים כלים להתמודדות יעילה ותומכת עם קשיי הילדים במערכת החינוך וכן כלים ליצירת קשר פורה עם הורים לילדים מתקשים.
 
60% מתלמידי מדינת ישראל נמצאים בקטגוריה אחת או יותר של סיכון לנשירה ממערכת החינוך, מורים רבים אינם יודעים כי הטיפול והתמיכה בילד בסיכון הוא בידיים שלהם, ויש מה לעשות. מטרת המפגשים שלנו עם צוותי ההוראה היא לתת בידיהם כלים לזהות סיכון, לזהות גורמי סיכון ולדעת איך לגשת לטפל ולתחזק ילד בסיכון בתוך מערכת חינוכית.
 
אנחנו מאמינים שניתן לשמור על ילדים במערכת החינוך ונשמח להעניק לכם את הדרכים הנכונות. בחוברת זו אנו מציעים הרצאות, השתלמויות והנחיית צוותים בנושאים של לקויות למידה, ילדים בסיכון (משבר ומצוקה) ומניעת נשירה שבהם ילמדו המורים ואנשי המקצוע על המאפיינים של ילדים אלו, שיטות איתור וכלים להתמודדות.
 
 
על המרצות

ד"ר יהודית לנדו
יועצת חינוכית, מומחית בייעוץ וטיפול בילדים ונוער במצוקה ומשבר, ליווי והדרכת הורים ומערכות חינוכיות - בעבודה עם תלמידים בסיכון חברתי ולימודי, ומניעת נשירה. מנוסה בבעיות ובאתגרים של אוכלוסיית הילדים והמתבגרים (תלמידי ישיבות, בנות תיכון וסמינר) של המגזר החרדי והדתי.
בעלת ותק של 30 שנה בהוראה ועבודה עם ילדים לקויי למידה ועם קשיים רגשיים. הקמת קבוצות תמיכה להורים שילדיהם מתקשים בלימודים או נמצאים בסיכון.
מנהלת מסלול חינוך מיוחד במכללה להוראה, בעלת ניסיון בכל הקשור בהוראה מתקנת באמצעות קריאה, כתיבה, והבנת נקרא, ורכישת אסטרטגיות למידה.
 
אסתר בורגן
מאבחנת דידקטית ומעריכת תפקודי למידה - מערכתית (מתל"ית), מוסמכת מטעם משרד החינוך. בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, לומדת לתואר שני בתחום חינוך והדרה, ילדים ונוער בסיכון לנשירה.
בעלת וותק של יותר מעשור בהוראה, הנחייה וטיפול בלקויות למידה. בעלת ניסיון רב בהוראה מתקנת בקריאה, כתיבה והבנת הנקרא, בהגשת תלמידים ליקויי למידה בהצלחה לבגרויות על ידי אסטרטגיות למידה באמצעות שיטות וכלים שפותחו על ידה ומותאמים לצורכי התלמידים.
בקיאה ומנוסה בכל הקשור להתאמות בבחינות הבגרות וניסיון בהגשת דוחות לוועדות מחוזיות.
ניסיון רב בהובלת תפקידים ניהוליים - מערכתיים במוסדות חינוכיים, למניעת נשירה וקידום הישגיים לימודיים.
 
 
תוכן עניינים:
 

הרצאות לחדרי מורים

בנושאים של לקויות למידה, ילדים בסיכון (משבר ומצוקה) ומניעת נשירה. ההרצאות מקנות כלים מעשים להתמודדות עם קשיים, מצוקות ומשברים אצל ילדים ומתבגרים. 
 

הרצאות לערבי הורים

בנושא חינוך ילדים, קשר בין הורים לילדים ומתבגרים, סימני זיהוי לילדים בסיכון לנשירה מהמוסדות ודרכי התמודדות.
 
ההרצאות ניתנות ע"י ד"ר יהודית לנדו.
 

הרצאות בנושא - קשיי למידה

 

הדרכה למורים על מהות ההתאמות בדרכי היבחנות, וכלים ליישומן בכיתה:

סדנה המקנה ידע תיאורטי על התאמות בדרכי היבחנות בבגרויות וכלים ליישומם.
 
מרצה: אסתר בורגן
קהל היעד: מורים בתיכון
 
נושאים מרכזיים:
<  הסבר על ההתאמות בדרכי היבחנות לפי חוזרי מנכ"ל (סוגי ההתאמות, הבדלים בינהם).
<  עקרונות למתן התאמות בכתה.
<  דרכים להדרכת תלמידים בשימוש מושכל בהתאמות בדרכי היבחנות.
<  סמכויות מועצה פדגוגית לגבי התאמות (עפ"י חוזרי מנכ"ל).
<  דרכים להתארגנות בית הספר ביישום ההתאמות.
 
היקף: סדנה חד פעמית (שעתיים).
 

מאפייני הפרעות קשב וריכוז, השלכותיהם על הלמידה ודרכי התערבות חינוכיות:

הקניית ידע תיאורטי ומאפיינים של הפרעות קשב וריכוז כדי להבין כיצד הפרעות אלו משפיעות על הלמידה וקבלת דרכי התערבות.
 
מרצה: אסתר בורגן
קהל היעד: מורים בתיכון וייסודי
 
נושאים מרכזיים:
<  מידע על רשתות קשביות.
<  השלכות הפרעות  קשב על הלמידה.
<  דרכי התערבות.
 

דרכים וכלים לתכנון עבודת המורה בבית הספר, עם תלמידים ליקויי למידה:

הקניית כלים להתאמת דרכי הוראה ותכני לימוד לסוגי לומדים שונים בכתה.
 
מרצה: אסתר בורגן
קהל היעד: מורים בתיכון ובבית הספר היסודי
 
נושאים מרכזיים:
<  גישה אינטגרטיבית לתכנון תהליך ההוראה
<  דרכים להתאמת דרכי ההוראה ותכני הלימוד לתלמידים ליקויי למידה (אסטרטגיות למידה, פעילויות מתחלפות, למידה שיתופית)
<  דרכים לארגון השיעור
 
היקף: סדנה חד פעמית. (שעתיים)
 

התערבות חינוכית לקידום תלמידים בעלי לקויות למידה:

קשיי למידה - השתלמות זו  מציעה כלים מעשיים ליישום מודל ההתארגנות הבית ספרית לקידום תלמידים ליקויי למידה, בחינוך העל יסודי, על=פי נהלי משרד החינוך.
 
מרצה: אסתר בורגן
קהל היעד: מורים בתיכון
 
נושאים מרכזיים:
<  עקרונות המודל.
<  הרחבת ידע בנושא ליקויי למידה ומודעות רגשית לקשייהם.
<  תהליך איתור תלמידים מתקשים (איסוף מידע, קיום ישיבה פדגוגית).
<  תהליך האבחון (הפנייה, קבלת תוצאות, בניית תוכנית פעולה).
<  יישום התאמות בדרכי הוראה והיבחנות (קווים מנחים בהתערבות דידקטית בכתה, הדרכת מורים כיצד ליישם את ההתאמות בבחינה).
 
היקף: 5 פגישות.
 

 

הרצאות בנושא - ילדים בסיכון

 

ה"סיכון" שבתוך התלמיד, ואיך להתמודד איתו:

העלאת המודעות אצל המורים לקיומה של קבוצה גדולה של תחמידים בסיכון (במשבר, מצוקה, נשירה) הנמצאים בתוך מערכת החינוך הפורמאלית. והכרות עם מאפייני אוכלוסיית התלמידים בסיכון.
 
מרצה: ד"ר יהודית לנדו
קהל היעד: מורים, גננות, מנהלים,
 
נושאים מרכזיים:
<  מהו "סיכון", מה גורם לתלמיד להיות בסיכון..
<  מאפיינים התנהגותיים ותפיסתיים של לתמידים בסיכון.
<  זיהוי גורמי חוסן וגורמי סיכון, של תלמיד, ובניית "עמידות".
<  הכרות עם דפוסי תגובה של מורים מול ילדים ב"סיכון", זיהוי דפוס התגובה האישי של המורה.
 
היקף: מפגש חד-פעמי (שעתיים)
 

  

עבודה חינוכים עם תלמידים בסיכון והדרה:

הכרות עם מאפייני אוכלוסיית התלמידים בסיכון, מבחינה אישית , משפחתית, תרבותית וחברתית, והעצמת מורים העובדים עם תלמידים בסיכון.
 
מרצה: ד"ר יהודית לנדו
קהל היעד: מורים, מורות, גננות, מנהלים, מורים מקצועיים, מחנכים.
 
נושאים מרכזיים:
<  היבטים פסיכולוגים: סוגיות של סמכות, נוכחות, גבולות, אי נטישה, בניית אמון, פגיעה בילדים, התעללות, הזנחה.
<  היבטים חברתיים: עוני ותרבות, הגירה (עולים חדשים), עבריינות נוער, בעיות השתייכות (דתית, חברתית וכדו') והשפעתם על התהליך החינוכי. גורמים מטפלים בקהילה . הכרת המושג "הדרה חברתית" העוסק באוכלוסיות בשולי החברה.
<  היבטים חינוכיים-פדגוגים: מיפוי צורכי תלמיד וכתה, ובניית תוכנית עבודה מותאמת. בניית קשר עם התלמיד ומשפחתו, כלים להתמודדות יעילה עם חוויות של כישלון מתמשך.
 
היקף: 6 פגישות. (כל פגישה שעתיים).
 

 

ויסות עצמי - סוגיות מתקדמות בראיה רב מימדית של התלמיד:

ויסות עצמי הוא תהליך קוגניטיבי בו הלומד מציב לעצמו מטרות ומנסה לפקח ולשלוט בחשיבה, במוטיבציה, בהתנהגות שלו, ובסביבה שלו. מטרת המפגשים להכיר תהליכי ויסות עצמי שהם אבני הבסיס לפיתוח לומד עצמאי.
 
מרצה: ד"ר יהודית לנדו
קהל הייעד: מורים
 
נושאים מרכזיים:
<  מאפייני  ויסות עצמי - תהליכי ויסות עצמי, וחשיבות הויסות העצמילקידום למידה, מוטיבציה, ואיכות חיים של התלמיד.
<  איתור פרופיל הויסות של התלמיד, הכרת הכלים: תצפית, ראיון, וראיון חצי מובנה על משימה. מיפוי וסיכום הממצאים.
הוראה מתקנת של תהליכי ויסות עצמי בלמידה - עקרונות, דרכי הוראה של תהליכי ויסות.
בניית סביבה המעודדת ויסות  עצמי.
 
היקף: 5 מפגשים (כל פגישה שעתיים).
 

קשר - הורים, מורים, ובית הספר:

העלאת המודעות בקרב מורים לדרכים ליצירת קשר עם הורי תלמידים בכלל, ותלמידים בסיכון בפרט. הכרות עם דרכים יעילות לייצר קשר טוב, יעיל, ומעצים.
 
מרצה: ד"ר יהודית לנדו
קהל הייעד: מנהלים, מורים, יועצות, מגשרות (לאוכלוסיה חלשה).
 
נושאים מרכזיים:
<  מהו קשר? אי מייצרים קשר? ואיך שומרים על קשר?
<  הורות ממקום של חולשה, הכרות עם הרקע התרבותי, חברתי, פסיכולוגי, של ההורים בכלל והורים "חלשים" בפרט.
<  בניית מערכת יחסים של דיאלוג בין הורים למורים.
 
היקף: 2 מפגשים (כל מפגש שעתיים).
 
<  הרחבת ידע בנושא ליקויי למידה ומודעות רגשית לקשייהם.
<  תהליך איתור תלמידים מתקשים (איסוף מידע, קיום ישיבה פדגוגית).
<  תהליך האבחון (הפנייה, קבלת תוצאות, בניית תוכנית פעולה)
<  יישום התאמות בדרכי הוראה והיבחנות (קווים מנחים בהתערבות דידקטית בכיתה, הדרכת מורים כיצד ליישם את ההתאמות בבחינה).
 
היקף: 5 פגישות. ניתן גם כסדנה חד-פעמית.
 

סמכות מול השתייכות:

העלאת המודעות אצל מורים לקיומה של קבוצה גדולה של תלמידים בסיכון במערכת החינוך הפורמאלית. והעצמת מורים העובדים עם תלמידים בסיכון, להבחין בין בעיית סמכות למצוקה.
 
מרצה: ד"ר יהודית לנדו
קהל הייעד: מורים, מנהלים, יועצות, מדריכי חוגים בתוך בית הספר, מורות שילוב, ומורות של החינוך המיוחד.
מומלץ למורים העובדים בבתי ספר עם אוכלוסיה של ילדים בסיכון.
 
נושאים מרכזיים:
<  בעיות של תלמידים - מה המקור? איך לנתח את הבעיה? הכרת טבלת הניתוק.
<  דרכים לפתרון המצוקה, ובעיות ההשתייכות שלא כבעיית משמעת.
<  הכרות עם כלים אלטרנטיביים להתמודדות יעילה עם ילדים בסיכון.
 
היקף: 2 מפגשים. (שעתיים כל פגישה).
 
 
 
 
 לפרטים - צרו קשר
 
 
 

 
 
 
חפש
 
 
Facebook