התמודדות מול מתבגרים לקויי למידה

 

התמודדות מול מתבגרים לקוי למידה

עם מתבגרים יש צורך להיות סמכותיים ולהציב ציפיות ברורות להתנהגות בשלה ואחראית. לתבוע משמעת באופן עקיב תוך סיפוק הסבר לתביעות. להיות מעורבים בחיי היום שלהם בצורה לא פולשנית ולאפשר להם עצמאות בחשיבה, בהבעת דעה, ובהתנהגות.

בגיל ההתבגרות חשובה במיוחד הגמישות של ההורים, שיהיו מסוגלים לשנות את התנהגותם ואת כלליהם בהתאם לשינויים ביכולות של ילדיהם ובצורכיהם הגוברים לעצמאות. 

כיצד ניתן להפעיל סמכות הורית מיטיבה לילדכם המתבגרים בעלי לקויות למידה?

>   הציבו לילדכם סטנדרטים ברורים להתנהגות.
>   הסבירו את התביעות שלכם מהם.
>   ספקו מסגרת עקבית של משמעת.
>   אפשרו ניהול משא ומתן בעת דיונים במשפחה.
>   היו מעורבים בחיי היום יום שלהם ופקחו עליהם ללא הגנת יתר.
>   ספקו להם מידע וסייעו להם לפתח כישורים מועלים, במיוחד בתחומים שבהם קיים סיכון או קושי.
>   היו מוכנים תמיד להנחות מחדש את ילדכם. לעולם אל תניחו כמובן מאליו שהם זוכרים את ההוראות. אך נסו שלא לגעור בהם בעת שהם מבצעים את המשימות. הציגו לפניהם את המשימה בקצרה, ודאגו שהם יחזרו על ההוראה.
 

כיצד ניתן לתת למתבגרים לקחת חלק הולך וגובר במשימות ובעבודות הבית?

ערכו רשימה של משימות תואמות את גילם. התחילו במשימות עבודה קצרות טווח שארכן בין 10 ל-20 דק'. הגדילו את הטווח ככל שהעניין של ילדכם גדל. החמיאו להם על מילוי המשימה. השתדלו מאוד שלא לתקן אותם או לבצע את המשימה אחריהם. לדוגמא: אם המיטה לא מסודרת כמו שהייתם עושים זאת. הביאו בחשבון שילדכם עשה זאת בדרך הטובה ביותר שהיה יכול. להיפך אמרו לו "מוצא חן בעיניי שהשתדלת לסדר את המיטה בצורה הטובה ביותר שיכולת, במיוחד האופן שפרשת את הכיסוי"...

 
 
 
חפש
 
 
Facebook